logo

HuangShan - Yellow Mountain - Žluté Hory

Thursday, 01 October 2009 19:10

Zdravím všechny,

zrovna jsem se probudil a řeknu vám, že jsem rozlámaný jak nějaký kolovrat. Včera jsem se vrátil po třech dnech v horách a cítím se jak mrtvolka. Řeknu vám, ale to co jsem viděl, bylo něco naprosto úžasného. Pokusil jsem se udělat pár foteček, ale kdo tam nebyl, nepochopí.

Jak to vše probíhalo. Lu Wang, tan klučina ode mně ze třídy mi řekl, že jede do hor a jestli nechci také. Nu neváhal jsem a ihned jsem řekl, že ano. To bylo asi tak před týdnem. Říkal jsem si, nějaké hory v okolí na jeden den, aspoň nějaká pěkná procházka. Po pár dnech jsem dostal email, že tam jede asi celá třída Číňanů a já, řekl jsem si proč ne, se zahraňákama je stejně nuda. Čtu dál a dozvídám se, že to bude na tři dny. Nějaký pochod. Na netu jsem si našel, že vrcholy tam mají okolo 1600 - 1900 m. Řekl jsem si Anče, jestli mi nepůjčí krosnu, zabalil jsem nutné věci a tento obsah věcí jsem zdvojnásobil po varování od taťky, ať hory nepodceňuji.

V pátek ráno jsem dorazil na stanoviště a nikde ani noha. Jak jsem zvyklý od nás, tak 15 minut před odjezdem tam stepuje již polovina lidí, tak to tu nehrozí, všichni přišli minutu před odjezdem. Nasedli jsme do autobusu a jeli jsme 3 hodiny do vnitrozemí. Všude byla mlha, tak jsem si říkal, že nám to pěkně začíná. Přijeli jsme k úpatí hor, ubytovali se v místním hotelu, docela špeluňka, ale to mi doopravdy nevadilo. Prý, že máme dneska již volno, no s tím jsem se nechtěl smířit, tak jsem řekl Luovi, že pokud by něco bylo, tak ať  dá vědět, ale že jdu fotit město. Jen co jsem se dostal trochu dál, tak mi píše, že se zorganizoval výlet. Tak jsem dal do kroku. Jeli jsme v malé skupince do údolí milenců. No, když jsem se dozvěděl, že je to údolí milenců, tak jsem si řekl dopr... a kde je někdo ke mně :) No, vlezné bylo 70 RMB pro dospělé, já jakožto čínský student jsem to měl za 35 RMB, plus nějaká ta doprava. Zajímavé je, že můžete lézt skoro všude, ale hlavní cesty jsou dlážděny kamenem, takže docela pěkná procházka, všude nějaký ten vodopádek, prostě pěkňoučké. Fotečky máte na druhých stránkách. Jak jsme pak dorazili na hotel, tak začalo pršet a já jsem si říkal, no to je teda super, pozdní odpoledne a já abych zůstal na hotelu. Naučil jsem tedy Číňany hrát texaský poker, co mě naučil Řízek. Hráli jsme tak hoďku a já si pak zašel na večeři. Všude to bylo docela drahé, tak jsem zůstal u nějakých nudlí. Při večeři jsem zaujal nějakého malého chlapečka, tak jsme si povídali, ale tím způsobem, že mi Lu překládal. Večer přestalo pršet, jen krápalo, tak jsem vyrazil udělat pár foteček. Jak jsem pak přišel, tak jsem vytuhl a spal až do rána.

Druhý den jsme jeli autobusem ke vstupu do hor. Vstupné je 200 RMB plus doprava. Počasí nevypadalo vlídně, ale co se dá dělat, všude byla hrozná mlha, Výstup nahoru byl všude po dlážděných schodech, můžete použít lanovku, ale to jsem odmítl. Řeknu vám, že to byla dřina se dostat nahoru na horu. V polovině kopce se ale najednou udělalo jasno a já viděl pod sebou mraky, to jsem ještě nikdy předtím nezažil, bylo to něco krásného a těšil jsem na vrchol. Nu, jak jsme dorazili na vrchol, tak jsme se dostali do druhé vrstvy mraků a mlhy a nebylo vidět na krok. Takže žádné pěkné rozhledy. Jídlo tady bylo asi tak desetkrát dražší než ve městě. No ono také něco stojí  zaplatit ty lidi, co to den co den tahají na svých zádech nahoru. No řeknu vám, je to doopravdy drsné, jak vidíte turisty, jak si jedou nahoru lanovkou a pak ty dělníky, co táhnou nahoru na zádech třeba jen tvárnice nebo cement či jídlo pro turisty. Jak jsme postupně sešli všichni na kopci, tak jsme pokračovali po hřebenu k další hoře, až jsme pak odpoledne došli k místu, kde jsme spali. Byla to místnost se čtyřmi palandami a nás bylo 13 kluků. Je dobré být evropanem mezi asiaty, nikdo nechtěl se mnou spát na posteli, protože jsem velký, takže jsem měl postel pro sebe :) Ale ještě než se šlo spát, tak já a 3 kluci jsme šli doprovodit holky do jiného hotelu, kde spaly holky. Pršelo, bylo hnusné počasí, ale co jsem viděl, to bylo něco úžasného. Viděl jsem hory jak plavou v moři mraků a naprosto úžasné scenérie. Něco naprosto skvělého. Doprovodili jsme holky na místo, tam jsme měli příší den v pět ráno sraz. Chtěl jsem počkat na západ Slunce, ale kvůli tomu, že byl doopravdy velký déšť, tak jsem to vzdal. K večeru jsme přišli na pokoj a v devět jsme zalehli, protože jsme ve čtyři ráno chtěli vstát, abychom mohli kouknout na východ Slunce.

Přes noc jsem se od jedné vůbec nevyspal, protože si tam dva kluci docela solidně notovali v chrápání, takže druhý den byl pro mě docela nakládačka. Ale pokud byste tu chtěli spát třeba jen sami na pokoji, tak si připravte minimálně tak 1300 RMB, tohle ubytko stálo od 100 RMB do 200 RMB. Ráno jsme tedy vstali a během 15-ti minut jsme byli připraveni. Jediné, co jsem nepochopil, jak se  někdo může ztratit na cestě, kterou jde dvakrát předešlý den. Asi jen já jsem věděl kudyma jít. Tak jsme nakonec dorazili a čekali na východ Slunce. Byla spousta mraků, takže nic moc nebylo vidět, ale blázniví Číňani to fotili jak o život. No já jsem pak spíš fotil je, jak jsou otrávení, že ten východ Slunce nebyl nic moc. Pak jsme se vydali ven z hor, zase jinou cestou. Jak jsem tak viděl ty chlapíky, co nosí všechny ty věci nahoru, tak jsem požádal Lu, jestli by mi nedohodl, že bych to zkusil, první z nich to odmítl, ale druhý se nechal překecat. Vzal jsem to na hrb a myslel jsem, že umřu, mělo to alespoň takových padesát kilo. No doopravdy jim nezávidím tu práci. Cesta zpět nám to zabrala několik hodin, ale ty hory jsou doopravdy úžasné. Před obědem jsme se dostali k východu a následovala exkurze, jak se připravuje správně čaj. Bylo to v Čínštině, jako vše, takže jsem z toho nic neměl, ale nakonec jsem dostal i nějaký anglicky psaný papír s pokyny. Něco jsem nakoupil, jak správný turista a už následovala jen cesta do Hangzhou. Jak jsem se dostal na pokoj, rychle jsem zašel na ohromnou večeři a pak jsem usnul jak malé kotě.

Musím říct, že až sem pojede Ráďa s Peťkou na tu předsvatební cestu, tak se tam asi s nima vydáme, jestli budou chtít, možná zrušíme něco jiného, ale pokud pojedete do Číny, tak tohle musíte vidět. Co mi říkal Lu, tak tyto Žluté hory, jsou pro Číňany, něco jako Velká čínská zeď. Bylo to doopravdy super.

Pepek

Last Updated ( Thursday, 01 October 2009 19:13 )

Hot Pot

Thursday, 01 October 2009 19:09

Ahojda,
tak jsme byli v sobotu na HotPotu. Sešli jsme se tam my dva Češi a Číňani, co byli nebo jedou do Česka. Tak jsem jim dával pár tipů, co si u nás dát. Copak jsem jim doporučil? No samozřejmě české pivo. Ale pak jsem jim říkal, že musejí ochutnat veškeré české sladkosti, čokolády a zákusky - to tady moc neumí. Když jsem jim dával tip na borůvkové knedlíky, tak se na mě holky koukaly jako na blázna. Vůbec si to nedokázaly představit. Při popisu tataráka se mi začaly dělat sliny a číňani měli více protažené obličeje :).

Byli jsme v hospůdce, kde se dělá Hot Pot, což je vlastně něco jako horká polévka, do které se na chvíli dává vše, co si objednáte. Bylo to fakt dobré, jako vše tady. Co jsem si oblíbil, byly jakési knedlíky z rýžového těsta. Ty mne naprosto dostaly, ale přejedl jsem se po nich tak, že jsem den neměl hlad. Co mě pobavilo bylo to, že jsme si objednali strašně moc přísad, které jsme postupně přidávali do HotPotu a ani jsme všechny nesnědli. To, co jsme nesnědli, tak nám zase odečetli z účtu. To mě dostalo. Na to budeme muset zajít s Petruškou a s Ráďou až přijedou do Hangzhou. Bylo nás tam sedm a celé nás to stálo něco okolo 650 CZK, takže za jídlo opět dobré ceny.

Den na to jsem šel na večeři s jedním kámošem ze třídy a trochu jsme se tady picnuli. Poprvé v Číně. Dlouho jsem neměl zase ráno takový příjemný pocit bolehlavu. Jo a mimochodem už mi zase otevřeli nějaké předměty, tak to je dobré :) Příště písnu více.

Mějte se, zatím pa.

Last Updated ( Thursday, 01 October 2009 19:10 )

Opět škola

Thursday, 01 October 2009 19:08

Zdravím všechny,
tak se mi dostal do rukou nový rozvrh a mám další tři předměty, tak to vypadá zajímavě, Dneska jsem byl ve škole zase do půl desáté. Jelikož tu tak pozdě nejezdí autobusy, tak jsem opět musel jet taxíkem. Rozhodl jsem se, že si koupím inline brusle a zkusím tu cestovat na nich. Tak dám vědět, jak mi to na nich jde, tedy až si nějaké koupím, ale mohlo by to být zajímavé :) Teďka ty přednášky měl děkan z fakulty, takže to byla taková čínsko-angličtina. Půjdu si na to koupit knihu, tak jsem zvědam o kolik mě oškubou :) Nu jdu si přečíst, co se tam dneska dělalo a dopřeložit si věci.

Mějte se, Pepek

Last Updated ( Thursday, 01 October 2009 19:08 )

One month over

Thursday, 01 October 2009 19:05

Ahojda,
tak máme měsíc za sebou, To nám to ale letí, příští týden se pojedu kouknout do Shanghaie, abych mohl taťuldu s maminou řádně provést. No jinak co se stalo za poslední měsíc asi všichni víte. Musím vám ale říct, že se docela divím, jak obzvláště dámy, znechutila ta žabička. Nu co k postřehům, co jsem ještě neřekl, doopravdy nevím, nabaví mě číst můj blog zpětně. Ale na co si fakt musíte dám bacha až přijedete:

Doprava
Naprostý chaos. Když vidíte Číňany, jak neumí jezdit, tak si řeknete fajn, ale když vídíte, jak parkují nebo couvají, tak zlaté ženské u nás. Někdy to je spíš k pláči, než k smíchu. Metro v SH je totálně přecpané, ale v Pekingu to je prý ještě horší. Ale máme výhodu, vždy uvidíme a budeme mít rozheld. Cestování vlakem je pohodička, tedy pokud nepřejedete stanici a podobně, ale to se mi zatím nestalo. Vnitrostátní lety jsem nezkoušel a nevím jestli zkusím, ty jejich vlaky jezdí doopravdy rychle.

Pouliční život
Jak jsem psal, tak na každém rohu stojí někdo v uniformě. Ale co, alespoň je tu bezbečno. S tím bezpečím mám takovou příhodu. Jak jsem byl v SH, tak mi kluci říkali, co se jim stalo. To takhle vyrazili na procházku a slečně jednoho kluka ukradl zloděj z kabelky peněženku. Nemilá záležitost. Ale co se stalo pak... Ona tam měla nějakých 30 RMB, tak zloděj si řekl, že pro tohle nemá cenu krást- zaťukal jim na rameno, že prý něco ztratili. Tak tohle by se u nás doopravdy nestalo. Jinak na ulici jím všechno - nudle, maso, prostě vše co se naskytne a zatím mi špatně nebylo. Maminka mi říkala, že si myslí, že je tu čisto. Musím souhlasit. Číňan sice odhodí, co má v ruce, ale na každém kilometru ulice jsou další tři Číňani, kteří to sbírají. Takže zajímavé. Dříve jsem si myslel, že tu ekologie neexistuje a recyklace je pro ně cizí slovo. Nu, je tomu tak jen částečně. Láhve nejsou vratné a neexistují tady kontejnery na papír, sklo či plasty. Takže běžného Číňana něco takového nezajímá. Ale všiml jsem si, že jsou zde k vidění recyklační pracovníci (nejsou to homeless). Prostě oni jdou a koš po koši, ulici po ulici třídí tyto odpadky, dokonce jsem viděl i pár sběren, kde se vykupoval papír, sklo, plasty, látky a dokonce i polystyren. Takže to tu zas tak s tou ekologií špatné není. Je jasné, že tento způsob není absolutně vůbec produktivní, ale když musíte dát práci 1,5 milirdě lidí, tak hold produktivita jde asi stranou.

Jídlo
No, nebudu dále básnit o tom, jak se tu skvěle vaří. Jen se mi líbila reakce Jamese (Číňan, co studoval na ČVUT). Říkal, to je hrozné, já jsem tam přišel do menzy a tam nějakých 6 druhů jídel, které mi připadaly pořád stejné (znáte to prašť jako UHO). No a tady máte třeba stovku jídel, prostě pohodička. Myslím si, že oni do jídel zpracují naprosto vše a přitom to je mňamka. Jinak na co jsem si ještě nezvykl, je to, že když se třeba jí ryba nebo kuře a prostě máte kost v puse nebo něco, co nechce polknout, tak to prostě vyplivnete na stůl na úhlednou hromádku. Já bych při nejmenším čekal nějaký talířek na kosti, ale to se tu nenosí :) . Ještě k tomu jídlu, maminko, tatínku, Petruško a Ráďo, naučte se jíst hůlkama jinak se nenajíte :) No, zas tak těžké to není, já se to naučil během prvního jídla. Hlad vás donutí :) Příště vám udělám seriál, jak správně držet hůlky.

Tento týden jsem  měl volno, byl jsem orodovat na fakultě o nějaké předměty a potkal jsem pár lidí ze třídy, kteří dělají v něčem, jako je naše ISC nebo IAESTE, akorát že se tu nestarají o zahraňáky jako u nás, ale spíše jen o aktivity svých studentů. Jak jsem měl volno, tak jsem si jeden den vyzdobil pokoj a jinak, když je pěkně, tak chodím odpoledne na basket, kolem večeře do posilky a večer běhat. Kdybyste viděli tu posilku, to reprezentuje asi čínskou mysl. To, že tu nejsou žádné nové stroje a je jich tu málo, to bych pochopil, ale je tu nehorázný nepořádek. Předevčírem jsem se jim snažil naznačit, že pokud se udělá řada činek, od lehkých až po těžké a bude se to dávat na jedno místo, takže to bude lepší, ale kdepak, včera jsem tam přišel a po mém pořádku ani vidu ani slechu. Jinak si tam připadám jak king se svou srandovní postavičkou. 90% lidí co tam je, tak si k tomu ani neumí stoupnout, no nejsem žádný znalec, ale fakt mě to tam baví se na ně koukat, jak si tam ničí těla špatným postojem a tak. Prostě si tam spíš hrajou. Jinak včera jsem byl s holkama z Nového Zélandu, Francie a Rakouska na večeři a nechci nic říkat, ale nemyslíte, že ty Číňanky jsou hezčí?

Jinak drazí rodičové, jak se sem pojedete kouknout a zbude vám trochu volného místa, tak bych bral nějakých pár věciček. Jelikož jsem na východě, tak se sem nedostala ta 5-ti břitá novinka od Gillette a mají tu pouze Mach3. Takže pokud by byly náhradní hlavy na Gillette Fusion. Pak bych byl rád za nějaký anti-perspirant, moc to tu chlapi nepoužívají, ale nenašel jsem tu OldSpice, na který jsem zvyklý. Pak bych moc poprosil o nějakou českou čokoládu. Ale ne studentskou, tu nemusím, ale jedna by se šikla třeba jako prezent. Co Číňani neumí, je čokoláda a kafe. A pak, pokud zbyde místo, tak to můžete vyvážit Plzní. Děkuji moc.

Mějte se krásně, moje evropská bando, jo a řekněte Ráďovi, že se bude muset jít ukázat do místní posilky, až přijede :)

Last Updated ( Thursday, 01 October 2009 19:08 )